21 Aralık 2009 Pazartesi

Dilek Keki...


çıptım çırptım karıştırdım
kendimi onla yarıştırdım
kimse kimseye benzemez
kendimi kekle yatıştırdım
oturdum ellerimle
sana kek yaptım...

Evvet kek yaptım. Eh güzel de oldu...

Keşke O'na da yapabilseydim. Ama yapmam. Sevgilisi yapsın ya banane...

Meyve Kurulu Kek :P

3 yumurta
2 bardak toz şeker
1 bardak yoğurt
1 bardak sıvıyağ
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3,5 veya 4 bardak un.
Yarım limonun suyu ve 1 portakalın kabuğu :)

Yapılışı :

Yumurta şeker çokça çırpılır. Sonra yoğurt, yağ eklenir, tekrar çırpılır. Sonra un, kabartma tozu, vanilya elenir. ve cırpılmaya devam edilir. Sonra meyve kuruları, limon suyu, portakal kabugu eklenir. Kaşıkla karıştırılıp kalıba dökülür. Ben 200 Derece'de pişiriyorum. Ama siz nasıl isterseniz öyle yapın. Fırını ısıtın yeter. :) Ah bi de unutmadan bu benim kek kalıbım için ölçü karıştırmayalım. :)

2 yorum:

  1. kaç dakika pişirilecek acaba...haftasonu yapmayı deniyecem hade hayırlısı...

    YanıtlaSil
  2. 40 dk. Ama baya kabarıp pişmiş gibi görünene kadar fırının kapağını hiç açma. Hatta 35 dk dolana kadar açma :D

    YanıtlaSil